احتمالا برای شما هم این سوال پیش آمده که این دو روش چه تفاوتی با هم دارند؟  روش کاشت مو مرحله اولیه برای انجام پیوند و کاشت مو طبیعی، این است که به متخصص در یک جلسه با کمک بیمار، هر دو منطقه اهدا کننده و دریافت کننده فولیکول های مو را به طور دقیق مشخص نماید. زخم های بخش دهنده حدود ۱ میلی متر سایز دارند و به طور کامل پس از هفت تا ده روز بهبود می یابند و جای زخم خیلی کوچک سفید رنگی در پشت و دو طرف سر بر جای می گذارند. این موها بعدا به طور طبیعی رشد خواهند کرد.

در روش کاشت موی SUT تقریبا تمام برداشت ها سالم میمانند و احتمال از بین رفتن فولیکول ها به صفر میرسد به علت اینکه در این روش فولیکولها فریز میشوند تمامی برداشت ها سالم مانده و پزشک متخصص با دقت بسیار زیاد و با ظرافت در ناحیه مورد نیاز پیوند میزند.پس از انجام پیوند مو با استفاده از دستگاههای لیزری در این مرکز شاهد رشد سریع و مجدد موها خواهید بود.مشاورین اندازه و تراکم مورد نیاز در این تکنیک که یکی از موفقترین روشهای کاشت مو میباشد را توسط نرم افزارهای خاص به بیماران نشان میدهند. کاشت مو به هیچ عنوان یک روش سریع برای ترمیم مو شناخته نمیشود و تقریباً ۹ ماه تا یکسال زمان تقریبی اثرگذاری این شیوه درمانی است.

در کلینیک آتریسا دو روش موثر FIT و FUT انجام می شود.

در ناحیه ی دهنده، موی سر تراشیده می شود تا دسترسی به آن قسمت آسان تر شود. در حالی که در روش FUT موی دهنده از پوست سر به صورت نوار باریکی جدا می شود و متعاقبا با استفاده از میکوسکوپ به واحد های فولیکولی جدا از هم تبدیل می شوند. در کلینیک آتریسا دو روش موثر FIT و FUT انجام می شود. سه واحد مو پشت دو واحد مو قرار می گیرند. سپس چهار واحد مو پشت سه واحد قرار می گیرند. سپس محلول بی حس کننده را به ناحیه ی گیرنده ( ناحیه ی کم پشت یا طاس سر) تزریق می کند و از یک وسیله ی مخصوص به نام میکرونیدل استفاده می کند تا واحدهای فولیکولی را به پوست وارد کند. سپس این مو ها را یکی یکی مستقیما از پوست سر جدا می کند. در روش برداشت مو در کلینیک کاشت مو آن چه این روش را از پیوند رایج واحد فولیکولی (FUT) متفاوت می سازد، جدا کردن واحد های فولیکولی یکی یکی و مستقیما از پوست سر می باشد. این روش مانند دیگر روشهای قدیمی کاشت مو fit و FUT به تکرار جلسات،زمان زیاد برداشت و پیوند مو نیاز نداشته و خستگی بیمار را نیز در پی ندارد.

کاشت مو رویان

این فرآیند آن قدر تکرار می شود، تا جایی که جراح پیوند مو، به اندازه ی کافی واحدهای فولیکولی مو را به منظور پیوند، برداشت کرده باشد. این فرآیند می تواند یک یا دو ساعت و طی چندین جلسه به مدت بیش از دو روز متوالی انجام شود. روشی است به منظور استخراج یا برداشت موی ناحیه ی دهنده در عمل پیوند مو. یک سری دستورالعمل پس از انجام کاشت مو به شما ارائه خواهد شد که شامل توصیه هایی در مورد مراقبت از ناحیه ی جراحی شده و نحوه ی شست و شوی موی تازه رشد کرده می باشد. این دستورالعمل ها شامل مواردی چون ماساژ دادن پوست سر، خودداری از کشیدن سیگار( در صورتی که سیگاری هستید) و قطع مصرف هر نوع دارو مثل آسپیرین و داروهای ضد التهاب می باشد. این گفتگو شامل آن چیزی است که می توانید از عمل کاشت مو در بانوان و آقایان انتظار داشته باشید و این که نتیجه ی عمل چقدر به ایده آل شما نزدیک خواهد بود. لطفا توجه داشته باشید که ما هر دو تکنیک را ارائه می دهیم. در این جلسه مشاوره سوابق بیماریها و نیز حساسیتهای احتمالی خاص یا هر عامل مؤثری بررسی میشود تا بهترین روش و تراکم برای اجرای عمل کاشت به فرد متقاضی ارائه شود.

دلیل ریزش مو سر چیست ؟

طی یک جلسه ی درمانی در کلینیک کاشت مو، صدها یا حتی هزاران مو ممکن است پیوند شوند. با تقبل هزینه پیوند مو ، قبل از برداشت مو، محل های گیرنده در پوست سر توسط دستگاه مخصوص ایجاد می شود. جراح از بخیه های ظریف برای بستن برش ایجاد شده در ناحیه ی دهنده استفاده می کند. در یک مشاوره اولیه، جراح پوست سر بیمار را معاینه و تجزیه و تحلیل می کند. دلیل ریزش مو سر چیست ؟ گاهی به دلیل نداشتن مهارت کافی در کار با دستگاهها ممکن است گرافتها آسیب ببینند. قبل از عمل، پزشک دلیل ریزش مو، الگوی ریزش آن و دیگر شرایط فیزیکی شما را بررسی و برایناساس بهترین روش کاشت را برای شما تعیین میکند. در نهایت مجداداً باید بیان کنیم که نظر نهایی را بهتر است پزشک و متخصص با در نظر گرفتن شرایط مراجعه کننده برای کاشت موی طبیعی، بدهد. گاهی اوقات لازم است یک تست اولیه انجام شود تا از سلامت ریشه موها مطمئن شویم و اگر نتیجه مثبت بود عمل را با همین روش ادامه دهیم در هر صورت روش عمل به نظر پزشک متخصص پوست و مو بستگی دارد قبل از FIT صد گرافت بعنوان نمونه برداشت می شود تا کیفیت فولیکول های مو ارزیابی شود.

آردینی اوخو
سه شنبه 12 مرداد 1400
بؤلوملر : مقالات اصلی,